Nasıl Randevu Alınır?
14 Ağustos 2024

*ALO 182 çağrı merkezi,

*MHRS web sitesi (
https://www.mhrs.gov.tr),  hastanemiz web sitesi ‘‘ yönlendirme’’  bölümünde bulunan randevu al butonunu  tıklayarak MHRS ana sayfasına ulaşabilirsiniz


*MHRS mobil uygulaması 


MHRS üzerinden randevu alabilmek için ALO 182 hattını arayarak yardım alabilirsiniz.

Web'den randevu almak için; Daha önceden üyelik kaydınız yok ise "Randevu Al" butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan "Üye Ol" seçeneğini tıklayarak üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Eğer üyeliğiniz mevcut ise kimlik numaranız ve şifrenizle istediğiniz hastane ve hekimi seçerek randevunuzu oluşturabilirsiniz.

MHRS mobilde randevu almak için ise akıllı cihazınızın uygulama alanından MHRS uygulamasını indirerek üyelik kaydınız yoksa oluşturabilir, var ise kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak randevunuzu alabilirsiniz.

Randevu aldıktan sonra bir onaylama sistemi ile randevunuzun kesinleştiğini doğrulamanız gerekmektedir. Bu onaylama işlemi, randevunuzun geçerliliğini sağlamak için önemlidir. 13 Mayıs 2024 tarihi itibariyle uygulanmaya başlanılan ''Onaylı Randevu Sistemi'' hakkında bilmeniz gereken 10 önemli bilgi;

1. MHRS' de hayata geçirilecek olan"Onaylı Randevu Sistemi"nedir?
Onaylı Randevu Sistemi, hastanelere ve hekimlere zamanı verimli kullanma imkanı sunan, randevuların iptal edilmesinin ardından boş kalan kapasitenin hizmet bekleyen hastalar için kullanılmasını sağlayacak olan yeni bir uygulamadır.

2. Sistem üzerinden randevu alan kişilerin, randevu saatine uyacağına ilişkin onay vermesi gerekiyor mu?
Randevu tarihinden bir gün önce, akşam saat 20:00'ye kadar kişilerin randevusuna onay vermesi veya gelemeyeceğini bildirmesi gerekecek. "
www.mhrs.gov.tr" internet sitesi, mobil uygulama ve "ALO 182" çağrı merkezi olmak üzere tüm kanallar üzerinden "onay" verilebilecek.

3. Onay verilen randevu iptal edilebilecek mi?
Randevu tarihinden 1 gün önce, saat 20:00'ye kadar "
www.mhrs.gov.tr" internet sitesi, mobil uygulama ve "ALO 182" çağrı merkezi aracılığıyla iptal işlemleri gerçekleştirilebilecek.

4. Sistem üzerinden randevu alan, ancak onaylamayan kişilere ilişkin süreç nasıl yürütülecek?
Son onay saatine kadar randevusunu onaylamayan kişilerin randevusu sistem tarafından iptal edilecek.

5. Onaylanan randevuya gidilmezse herhangi bir kısıtlama uygulanacak mı?

Randevusunu onayladığı halde gitmeyen kişilerin, aynı branş için 15 gün boyunca yeni randevu alması kısıtlanacak. Fakat bu kişiler sağlık tesislerinden randevusuz hizmet alabilecek.

6. Randevusunu onaylamayan veya iptal etmeyen kişiler, ertesi gün başvuruda ertesi gün başvuruda bulunduğu hastaneden hizmet alabilecek mi?
Üzerinde herhangi bir işlem yapılmayan randevular, bir gün önce 20:00'de otomatik olarak iptal edilecek. Bu durumda kişi tekrar randevu alabilecek ya da sağlık tesislerinden randevusuz hizmet alabilecek.

7. Tüm randevular için onay zorunlu mu?
Üç gün veya daha sonrası için alınan tüm randevularda onay zorunluluğu olacak, ancak muayene tarihinden önceki iki gün içerisinde alınan randevular, otomatik olarak onaylanmış olacak.
Örneğin 24 Mayıs tarihi için 22-23 Mayıs tarihlerinde alınan bir randevu, otomatik olarak onaylanmış kabul edilecek.

8. Onaylı randevu sisteminden muaf olan gruplar var mı?
Onaylı randevu sistemindeki bu uygulamadan 65 yaş üstü hastalar ve kanser hastaları muaf tutulacak. Bu gruptaki hastalar, her zaman randevu alabilecek.

9. Uygulama ne zaman hayata geçirildi?
Uygulama, 13 Mayıs 2024 tarihi itibariyle randevularda geçerli hale gelmiştir.

10.  Randevuların iptal edilmesinin ardından boş kalan kapasite hizmet bekleyen hastalar için mi kullanılacak?
Boş kalan her bir randevu, sistemden randevu alamayan, ancak talep bırakmış hastalar için kullanılacak.

Daha fazla bilgi için : Sağlık Bakanlığı Merkezi Hekim Randevu Sistemi Alo182 'yi arayabilirsiniz.

Randevunuzu iptal edebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.

  • https://www.hastanerandevu.gov.tr ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan ekranın üst bölümünde yer alan "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun sağ tarafındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
  • Akıllı cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun alt kısmındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
  • ALO 182 çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara doğru cevap vermeniz halinde randevu iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.