Serik Devlet Hastanesi olarak;
- Hastanemizin en üst yetkililerince belirlenmiş tüm eğilimler ile "HASTA VE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ" ve "SÜREKLİ İYİLEŞTİRME" olarak kalite politikamızı özetleyebiliriz.
- Hastalarımızın ve çalışanlarımızın beklentilerini en üst düzeyde karşılayan ve çalışanlarımızın çalışmaktan onur ve gurur duyduğu,
- Hizmet sunumunda Kalite yönetim sisteminin gereklerine uyan,
- Sosyal sorumluluklarının bilincinde topluma en üst düzeyde katkı sağlayan hastane olmak ana politikamızdır.
KALİTE YÖNETİMİ
a) Görevi : Güncel kalite standartları çerçevesinde ihtiyaçların belirlenilip eğitim , araştırma ve iyileştirme çalışmalarını gerçekleştirmek.
b) Amir ve Üst Amirleri : Başhekim, Başhekim Yardımcısı
c) Sorumluluk ve İlişkileri : Hastanedeki Kalite Yönetim Sisteminin SKS uygun olarak hazırlanması, uygulatılması düzenli olarak denetlenmesi, düzeltici
faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve Kalite Yönetim Sistemindeki gelişmelerin uygulanmasından sorumludur.
d) Dikey – Yatay Koordinasyon ve Entegrasyon Noktaları : Kalite Yönetim Birimi, İdari Mali İşler Müdürlüğü, Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlüğü, Tüm birimler
e) Görev Yetki ve Sorumlulukları :
· Hastanemizde kalite yönetim sistemi mantığını benimsemek, sağlamak, yürütmek ve devamlılığını sağlamak
· Kalite yönetim sistemi ile ilgili konularda yönetim ve ilgili kişilerle görüş alışverişinde bulunur.
· Kalite yönetim Sistem çalışmaları ile ilgili eğitim faaliyetlerini koordine eder
· Kalite yönetim Sistemi kapsamında bütün prosedür, talimat ve formların takip ve kontrolünü yapmaya yetkilidir.
· SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
· Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
· Öz değerlendirmeleri yönetir.
· Güvenlik raporlama sistemine ilişkin süreçleri yönetir.
· Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetir.
· Hasta ve çalışan memnuniyetlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları yönetir.
· SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlar.
· Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir.
· Sağlıkta kalite yönetim sistemindeki komitelerin çalışmalarına üye olarak katılır.
2) KALİTE BİRİM SORUMLULARI
a) Görevi : Kalite Birim Sorumlusu
b) Amir ve Üst Amirleri : Başhekim, Başhekim Yrd. , Kalite Yönetim Direktörü
c) Sorumluluk ve İlişkileri : Hastanedeki Kalite Yönetim Sisteminin SKS uygun olarak hazırlanması, uygulatılması düzenli olarak denetlenmesi,
düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve Kalite Yönetim Sistemindeki gelişmelerin uygulanmasından sorumludur.
d) Dikey – Yatay Koordinasyon ve Entegrasyon Noktaları : Başhekim, Başhekim Yrd., İdari Mali İşler Müdürlüğü, Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlüğü,
Kalite Yönetim Birimi, Kalite Yönetim Direktörü, Kalite Bölüm Sorumluları,
e) Görev Yetki ve Sorumlulukları :
· SKS çerçevesinde yürütülen çalışmalara katılır.
· Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
· Öz değerlendirmelerin yapılmasını ve yürütülmesine katkı sağlar.
· Güvenli raporlama sistemine ilişkin süreçlere katılır.
· Risk yönetimine ilişkin süreçlere katılır.
· Hasta ve çalışan memnuniyetlerinin ölçülmesine yönelik çalışmalara katılır.
· Kalite yönetim sistemi ile ilgili, birimi ilgilendiren doküman prosedür ve talimatların sürekli kullanılır halde olmasını temin eder.
· Dokümanların güncelliğini takip eder.
· Kalite yönetim Sistem çalışmaları ile ilgili eğitim faaliyetlerine katılır.
· Kalite göstergelerine yönelik süreçlere katılır.
· Sağlıkta kalite yönetim sistemindeki komitelerin çalışmalarına üye olarak katılır.